
Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, a anunțat joi angajații instituției că în perioada următoare vor avea loc ajustări semnificative în privința cheltuielilor de personal. Aceste declarații indică posibilitatea concedierilor și o reorganizare internă, parte a unui plan mai amplu de eficientizare a activității administrației publice locale.
Fritz a subliniat existența unui dezechilibru între volumul de muncă al anumitor echipe și eficiența altor departamente, adăugând că este necesar un răspuns mai prompt la cerințele cetățenilor.
„Echilibrăm bugetul […] cel mai probabil ne va impune și guvernul să reducem cheltuielile de personal (n.r. – ca urmare a unei OUG cu măsuri fiscal-bugetare pentru eficientizarea cheltuielilor statului şi scăderea deficitului bugetar), dar nu știu cu cât la sută ne va impune. Încă nu știu cu cât la sută ne ambiționăm noi, dar adevărul este că momentan ponderea între cheltuielile de funcționare și rezultatele livrate nu este o pondere echilibrată și sustenabilă și asta include conștientizarea că unele direcții, unele echipe, sunt supraîncărcate momentan și au mai mult de lucru decât alți oameni, dar asta presupune și că există echipe unde momentan nu există o încărcare de 100%, unde șefii de structură își permit să le spună funcționarilor «nu răspunde la această adresă chiar în trei zile, răspunde în 20, că altfel crede domnu‘ primar că ne plictisim».
Noi nu ne permitem să lucrăm așa pe termen lung și știu că marea majoritate dintre voi nici nu o faceți. Dar încă există echipe și indivizi care nu își justifică salariul și vreau să spun foarte clar, tocmai din respect față de majoritatea harnică, că trebuie să analizăm unde avem un potențial de eficientizare, și asta înseamnă că la un moment dat, anul acesta, voi propune în consiliul local încă o reorganizare. Am mai făcut asta și în trecut”, le-a spus primarul subalternilor.
El le-a recomandat să fie „proactivi”, „sinceri” și să „nu stea pe burtă sperând că va trece furtuna”.
„Pot să vă recomand doar să fiți proactivi. Întotdeauna, în viață, sinceritatea este esențială. […] Sinceritatea poate însemna inclusiv să mergeți la un superior și să îi spuneți «eu știu că momentan nu livrez ceea ce aș putea să livrez, știu că nu am 8 ore pe zi în care dau tot ceea ce pot, dar adevărul este că mă pricep mai bine la altceva; eu chiar aș vrea să continui și să fac asta». Ce nu vă recomand este să stați pe burtă și să sperați că trece furtuna fără să vă prindă.
Și, bineînțeles, tuturor vă recomand să folosiți tot potențialul pe care îl aveți și atunci când aveți impresia că undeva puteți livra mai mult, să o faceți. Vom fi foarte atenți la ce face fiecare aici, iar digitalizarea ne va ajuta foarte mult. Bineînțeles, asta nu este doar pe partea de reducere a cheltuielilor, ci vrem să creștem veniturile, dar și să acceptăm venituri diferite”, a adăugat edilul, care și cu o zi în urmă, la Radio Timișoara, a declarat că preconizează o reducere a personalului din primărie.