
Licitația a fost supusă unor contestații, însă în cele din urmă, lucrările vor fi realizate de compania turcă NUROL INSAAT VE TICARET AS. Contractul a fost semnat joi, 23 ianuarie, în Sala Revoluției din Palatul Administrativ, între Cristian Pistol, directorul CNAIR, și Nurettin Akdeniz, reprezentantul legal al firmei Nurol.
Valoarea contractului este de 1,41 miliarde de lei, fără TVA (1,68 miliarde de lei sau aproximativ 340 de milioane de euro, cu TVA), cu finanțare din Programul de Transport (2021-2027).
„Astăzi s-a semnat un proiect la care țin foarte mult de când am preluat, în urmă cu peste trei ani, funcția de ministru al Transporturilor. E un proiect care va închide centura în jurul Timișoarei, va avea 14 kilometri la patru benzi. Șase luni va dura proiectarea și doi ani execuția,” a declarat, joi, la Timișoara, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Despre compania turcă, Grindeanu a menționat că aceasta a colaborat la alte proiecte.
Construirea Variantei Ocolitoare Timișoara Vest va constitui o parte integrantă din Centura Municipiului Timișoara (VTM). Aceasta va avea o lungime de 13,90 kilometri, având un profil de două benzi pe sens. Pe traseul său se vor construi următoarele:
- un pasaj peste DN59, continuat cu un pasaj peste CFR 100 (lungime totală de 750 m);
- un pasaj peste DN 6 și CF 133 (450 m);
- un pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m);
- 4 noduri rutiere (la DN 69 /E671 și cu Drumul Național Centura Timișoara, la intersecția cu DN 6, la intersecția cu DN 59A și la intersecția cu Radiala Nouă de Vest/C30).
Reamintim că licitația a fost lansată la începutul lunii februarie și, teoretic, ofertelor trebuiau să fie depuse până cel târziu 29 martie, însă a intervenit o contestație, care a fost în cele din urmă respinsă, dar a dus la prelungirea termenului până la mijlocul lunii mai. Atunci, au fost depuse cinci oferte, din partea firmelor din România, Ucraina, Spania și Turcia.
La sfârșitul lunii iulie a fost desemnată câștigătoare compania din Turcia, dar în august a fost depusă o nouă contestație. În octombrie, aceasta a fost rezolvată, iar contractul a rămas în continuare la firma turcă.